ФІНАНСУВАННЯ
Проект «Розвиток молочного бізнесу в Україні» (2014-2021) фінансується за рахунок коштів Уряду Канади, а саме Міністерства закордонних справ, торгівлі та розвитку (МЗСТР), Екофонду Данон в Україні, МБФ «Добробут громад», Дніпропетровської та Львівської обласних державних адміністрацій.
ВПРОВАДЖЕННЯ
Проект впроваджується агенцією Сокодеві з Квебеку, Канада. СОКОДЕВІ – це мережа кооперативів та спільних фондів, які діляться технічною експертизою та знаннями зі своїми партнерами у країнах, що розвиваються задля створення, захисту та поширення багатства.
5 000
Проект «Розвиток молочного бізнесу в Україні» (2014-2021) об’єднає 5000 малих та середніх молочних виробників у мережу фермерів, підприємців, кооперативів та кооперативних об’єднань, здебільшого, у чотирьох регіонах: Дніпропетровська, Херсонська області на сході, Львівська, Івано-Франківська області на заході України. Семирічний проект планує закріпити досягнення попереднього проекту “Покращення конкурентоспроможності молочного сектору в Україні”
ПРИЗНАЧЕННЯ ПРОЕКТУ
Даний проект спрямований на вирішення труднощів, які стоять перед малими та середніми виробниками молока шляхом створення та посилення існуючих кооперативів, що пропонують послуги, необхідні для ефективної системи молочного виробництва.
ЗБИРАННЯ
Збирання та ринкова дистрибуція молока
ПОСТАЧАННЯ
Постачання господарств засобами виробництва, зокрема господарськими товарами та добривами, виробництво високоякісних кормів, а саме сіна та кукурудзяного силосу.
ОБМІН ДОСВІДОМ
Канадські сільськогосподарські кооперативи будуть ділитися експертними знаннями та власним досвідом протягом всього проекту.
КОНСУЛЬТУВАННЯ
Львівська та Дніпропетровська дорадчі служби надаватимуть фермерам технічну підтримку та консультації.
ВПРОВАДЖЕННЯ
Дорадчі служби впровадять на базі господарств сучасні екологічно стійкі практики, включаючи лабораторні аналізи молокопроб та надійну систему менеджменту молочного стада.
ТРЕНІНГИ
Проведені тренінги дозволять клієнтам приймати виважені рішення, які впливають на прибутковість та стійкість їхнього бізнесу.
АНАЛІЗ
Дані, зібрані та проаналізовані у рамках цієї системи дозволять молочному фермеру визначити, які саме ділянки господарювання потребують покращення, чи то комфорт молочного стада, чи то продуктивність виробництва молока.
СПІВПРАЦЯ
Молочні кооперативи, які розвиває проект будуть тісно співпрацювати з місцевими урядами, щоби мати вплив на розподіл ресурсів з державного бюджету і визначати політику в молочному секторі.
СУПРОВІД
Проект супроводжуватиме фермерок та фермерів, кооперативних лідерів в удосконаленні їхніх навичок з бізнес менеджменту та кооперативного життя.
ПІДТРИМКА
Підтримка господарств, очолюваних жінками – є наріжним каменем проекту. Тому проектна діяльність буде спрямована на інтенсивне підвищення їхньої кваліфікації та професійного рівня.
ОЧІКУВАННЯ
Ключові очікувані результати проекту «Розвиток молочного бізнесу в Україні»
5 000
5000 молочних фермерів стануть членами кооперативів і будуть продавати своє молоко гуртом шляхом угод, які колективно обумовлюються з переробниками.
24
24 прибуткові кооперативи засвоїли нові практики з бізнес менеджменту та впровадили демократичні моделі управління у кооперативах.
100
100 ферм, очолюваних жінками отримали доступ до банківського фінансування, збудували нові тваринницькі приміщення та подвоїли розмір свого стада.
400
2 регіональні об’єднання с/г кооперативів виробляють високоякісні фуражі на 400 гектарах щорічно та забезпечують їх дистрибуцію для молочних виробників.
2
Організовано 2 лабораторії, які забезпечують аналіз компонентів та бактеріальний аналіз молока.
2
Персонал 2 дорадчих служб пройшов вишкіл в питаннях сучасних практик роботи на молочній фермі та надає щомісячні консультації молочним виробникам.
ЗАВДАННЯ ТА ЦІЛІ
Основні завдання та цілі проекту
Завдання: Кількість членів кооперативів (жінок та чоловіків), які отримали вигоду від зменшення вартості засобів виробництва, кращого доступу до обладнання та технологій і вищих цін на молоко завдяки членству в місцевих молочних кооперативах
Ціль: 25000 членів кооперативів (жінок та чоловіків)
Завдання: Кількість молочних кооперативів та об’єднань, які є фінансово життєздатні
Ціль: 9 з 12 залучених до співпраці молочних кооперативів – фінансово життєздатні
Завдання: Кількість корів, охоплені Системою менеджменту молочного стада та лабораторними дослідженнями молока
Ціль: 10 000 корів, охоплені Системою менеджменту молочного стада
Завдання: Створено та залучено до співпраці сімейних ферм у власності жінок та молодих підприємців, які отримують користь від програми фінансування через Об’єднання кооперативів.
Ціль: 50 нових ферм
Завдання: Кількість членів кооперативів, які прийняли участь у навчальних заходах
Ціль: Проведено 100 навчальних заходів, які відвідали 2 000 членів кооперативів і фермерів
Завдання: Виробництво і продаж якісного фуражного корму
Ціль: 1 600 Т щороку
Завдання: Використання елітного генофонду перевірених бугаїв голштинської та джерсейської порід
Ціль: До 3000 спермодоз щороку
Завдання: У членів кооперативів і в господарствах утримується телиць з кращими генетичними якостями
Ціль: 600 телиць реєструються щороку у Агенції з реєстрації
Завдання: Об’єм молока, яке продають фермери і члени кооперативів через кооперативні об’єднання
Ціль: 50 тон/день
РЕЗУЛЬТАТИ
Досягнення проекту «Покращення конкурентоспроможності молочного сектору в Україні» (2008-2014)
20 + 2
Розвинуто мережу 20 сільськогосподарських кооперативів та 2 регіональних кооперативних об’єднань, на базі яких створено понад 20 молокозливних пунктів.
3 300
У Львівській та Дніпропетровській областях професійні консультації регулярно отримували понад 3300 виробників молока.
13
13 жінок-підприємців отримали банківські позики для будівництва нових тваринницьких приміщень і покращення виробництва.
20 000
Використано близько 20000 доз сперми високоякісних бугаїв-плідників голштинської та джерсейської порід.
60
Використано близько 20000 доз сперми високоякісних бугаїв-плідників голштинської та джерсейської порід.